Lite smått och gott.....

0kommentarer

Igår så plockade jag lite blåbär samt hallon som fanns vid mitt torp. Man kan inte tro att det växer blåbär mitt i ett vilaområde. Sedan så fanns det massor med hallon också :-)
Skall kanske ta och göra mig en god tårta av dessa :-)




Sedan så fick jag syn på lite svampar som växte på tomten....
ja växte, för dessa har jag plockat och skall smörsteka dessa.
Gott med svamp, japp dessa går och äta för det har jag kollat upp innan.



Och vilken vedlass man har  beställt till torpet så man skall få lite värme i vinter. Usch det blir jobbigt och och slänga in allt detta. Men det får man leva med.
Självklart så har jag elvärme men man spar på elen genom och elda lite.



Men nu så skall jag lägga mig i hängmattan och bara softa en stund :-)
Så veden får vänta....den springer ju ine ifrån mig.

Kommentera

Publiceras ej